The Original Sin

(Today Imma go all lecture theater on you)

The Original Sin, according to a doctrine in Christian theology, is humanity’s state of sin resulting from the Fall of Man.

And the Fall of Man refers to the transition of the first humans (Adam and Eve) from a state of innocent obedience to God to a state of guilty disobedience.

Why?

DSC01037

Because of the damn sumptuous apple, that’s why.

DSC01048

Look at it in all its red shiny juiciness.

No wonder Eve couldn’t resist taking a bite.

The apple was the Temptation Du Jour of the ancient times.

Today it’s ice cream!

DSC01019

Ok fine it’s not just ice cream.

But ice cream is definitely one of the more fun and innocent and harmless temptations!

(although maybe your hips might beg to differ)

For a good dose of Temptation, come to 7atenine at The Ascott, KL for Encore’s Temptation party!

Untitled

From 9 pm – 12 am on 27 October, you’ll be tempted (ngehehe) with 4 Encore signature cocktails – you get to mix your own cocktails too! – entertainment and live acts, and of course lotsa ice cream!

New Folder

I have 20 invites to give away to 10 readers (a pair each) who wanna come join me, Wombeh and Cheesie party with ice cream at Temptations! Just leave a comment with your full names to say you want passes and you can collect your passes at the door when you register under my list.

Like the Encore HSE Facebook page here for more info

DSC01041

Resistance is futile.

This entry was posted in AudSocialButterfly, Audvertorial. Bookmark the permalink.

34 Responses to The Original Sin

  1. shirene says:

    i want those passes! D:

    shirene tan chiaw shyuan

    am i doing it the right wayyy? :O

  2. choong kar wai says:

    I want the passes!

  3. Audrey says:

    shirene: yes you are! ;D

    kar wai: ok!

  4. eric says:

    I WANT IN, FOSHOOOO!!!

  5. David Lee Kang Yuen says:

    I want the passes! Thanks!

  6. Audrey says:

    ok i hope you guys left your real email addresses because we’ll be contacting those!

  7. suelynn says:

    Passes pretty please :)

    and I’ve been reading for 4 years now, I still think you’re awesome !!!

  8. crystal says:

    omg aud, u look so pretty in the last pic !!!! <3 <3

  9. Angie says:

    I couldn’t resist taking a bite…

  10. Esther Lee says:

    I wish to get a pair of tickets. Gotta bring my sis there too as we are both ice cream lover. Thanks Audrey :)

  11. sibz says:

    the fruit wasnt an apple… no where in the bible did it say apple. people just assumed it was.

    anyways. just thought i’d make that clear- dont want to put the population off apples now!

  12. Celina Chin Wei Fong says:

    Hi Audrey,

    I WANT THE PASSES!!

    U look great in the pictures btw :)

  13. pei says:

    Joanne Tan Jia Pei
    pleaseeeee…..

  14. Jessie Ooi says:

    I want the passes. Thank you!!!

  15. cassandra says:

    U look so pretty in the first picture! <3

  16. Audrey says:

    ok!

    sue lynn, you need to leave your full name if not i can’t submit you for registration.

    sibz, ooo thanks for the info! why did everyone assume it was the apple though?

    crystal & cassandra, thank you! <3

    to everyone else, i think we’ve got about 10 people now (including sue lynn who needs to give me her full name wtf) so thanks and i’ll see you on wed :D

  17. Szanne says:

    Hi Audrey,

    Can i have 2 passes plz…

    Schzanne

    Schvonne

    Thanz! Have great day! =)

  18. Karen says:

    I want the passes please!
    Karen Ng Kooi Hong
    thankiu!

  19. Adelene Tan says:

    I want passes! :)

    Tan Wei Shian

  20. Windy says:

    as much as you are cute, but fyi apples were never involved in the original sin :)

  21. kimberly says:

    audreeeey was ur rose dress from thepoplook? haha cuz i was just about to purchase it, till i saw ur pic and since ur so petite, was dubious it wouldnt fit me since it fits u so well >.<

  22. Amanda says:

    Dear Aud,

    I want the passss.. =D

    Lee Pui Yen

    Thanks

  23. Audrey says:

    windy: i know! i just found out damn wtf. but thanks for correcting me!!

    kimberly: yes it was! it’s actually free size and it has gathers at the back so i think it should fit most people la :D

    szanne, karen, adelene, amanda: i might not have passes to give out anymore T_T sorry! i’ll ask if i can get more but try commenting in tim’s blog or cheesie’s for tickets? :(

  24. shirene says:

    surprised dat i was the first wtf :O

    *screams*

  25. SUZANE MAH says:

    hi ms. audrey!
    can i have those passes please?
    thanks alot!

  26. sibz says:

    i have no idea about the apple thing. i’ve wondered about it a lot myself…

  27. A says:

    just like to correct u, eve ate the fruit from the tree of the knowledge of good and evil. it’s not mentioned in the bible that it’s an apple, just a fruit.

  28. Audrey says:

    sibz, A & windy, according to this article, it was never mentioned what the forbidden fruit was, however people think of it as an apple because of these reasons: http://www.straightdope.com/columns/read/2682/was-the-forbidden-fruit-in-the-garden-of-eden-an-apple

    very interesting huh!

  29. renae says:

    oh no>< i want sobs TT

  30. Jay says:

    Love your hair! And you make me want to have a juicy apple now xx

  31. Sharon says:

    You are so cute and pretty. ^^

  32. KIRBY GEE says:

    AWWW for sure i need the passes since i am the icecream lover, hope there are still passses left for me!

    Name: Kirby Gee
    Email: bbepris@hotmail.com

    Thanks ^^

  33. SUZANE MAH says:

    THANK YOU Ms. Audrey!!!!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>