AudDomestic Audvertorial

My scone recipe

2016-03-10 02.01.52 2

I haven’t baked in some time but something got me so frustrated this morning that I whipped out my baking stuff to vent some rage wtf.

Baking is very therapeutic! Something about the whipping and stirring and pounding with a rolling pin….

I decided to make scones.

I looove scones (especially with jam and studded with raisins – I draw the line at cream haha) and I’ve only made it one other time – with my friends at my baby shower. It was Suet’s recipe and I wasn’t really paying attention wtf but it turned out quite nice.

Anyway I was very excited to bake something too because I’d gotten a few new kitchen utensils from KL SOGO.

2016-03-10_06-23-26

Like this Tanita kitchen scale!

I damn sad one okay, I never had a scale before cos I was always too #kiamiam to buy one hahaha. Decent ones are a bit pricey so instead, I went to Daiso and bought this lopsided tiny scale that was hopelessly inaccurate hahaha.

Finally got my Tanita because … KL SOGO got sale now hahaha. Until end of March!

So to mix my anger away, here goes!

2016-03-10 02.01.52 1

Got all my stuff together.

Ingredients:

Steps:

  1. Preheat oven to 400 degrees F (200 degrees C). Lightly grease a baking sheet.
  2. In a large bowl, combine flour, sugar, baking powder, and salt. Cut in butter. Mix the egg and milk in a small bowl, and stir into flour mixture until moistened.
  3. Turn dough out onto a lightly floured surface, and knead briefly. Roll dough out into a 1/2 inch thick round. Cut into 8 wedges, and place on the prepared baking sheet.
  4. Bake 15 minutes in the preheated oven, or until golden brown.

Got my recipe from here.

2016-03-10 02.01.54 12016-03-10 02.01.53 1The recipe didn’t include raisins but since I love ’em I took the liberty of throwing in half a cup of these little guys.

The recipe also says it makes 8 scones but I think it means if you want your scones to be giant wtf. I made thirteen scones but even so they look much bigger than the ones we see in cafes.

Popped them in the oven and…

IMG_20160310_130557

How how? 😀

2016-03-10 01.58.10 2OMG my presentation win liao lo.

2016-03-10 01.58.10 1

Thanks to this lovely porcelain? ceramic? dessert stand from KL SOGO’s Home Centre as well!  Totally matched my other tea set pieces (which were all presents hahaha).

It displayed my goods so well ahhhhh.

2016-03-10 01.58.11 1

Yea I kind of went nuts in the household department.  The dishes and crockery are all on major sale so I picked up plates and saucers and a couple of these dessert holders.

2016-03-10 01.58.08 1

Also this gorgeous utensil holder which I have been lusting over for ages. 😀

When I finished baking and staring at my nice new utensils, I swear I felt better LOL.

2016-03-10 06.39.03 1

Special thanks also goes out to my little helper who helped me watch over the oven with an eagle eye.

And then proceeded to yell for the scones she saw cooling on the rack. Hahahaha.

KL SOGO sales are still going on until the end of March so please hurry!

This blog post was written in collaboration with KL SOGO.